מאמרים

דיאטת אטקינס – הדרך הבטוחה למראה מושלם? - חלק II

למה כמעט?

הדיאטה אוסרת בתכלית האיסור על אכילת פחמימות מכל סוג שהוא לרבות פחמימות מורכבות (כמו אורז מלא, לחם שחור, פסטות מקמח מלא וכו') וממליצה להשלים את החסר באמצעות אכילה בלתי מוגבלת של מזונות מן החי ומן הצומח.

למעשה, וזה אולי מה שהפך את הדיאטה הזו לכל כך פופולארית, הדיאטה מאפשרת לחוסים בצילה לאכול אפילו שומנים – ובכמויות בלתי מבוטלות.

אמנם אין צל של ספק שפחמימות במידה רבה אינן מומלצות לאילו שמעוניינים לשמור על המשקל אולם חשוב לדעת שלפחמימות יש מרכיב חשוב ב"פרמידת התזונה" של כל אדם ואדם ושמסוכן מאוד להחסיר מרכיב חיוני זה מהתפריט היומי לחלוטין.

בעיה נוספת שנובעת מן האופן שבו מנוסחת הדיאטה טמון בעובדה שצריכת השומנים, לרבות שומן שמקורו מן החי, היא כמעט בלתי מוגבלת.

על אף שיתכן (אם כי אינני בטוח) שצריכת שומנים ללא פחמימות אינה גורמת לעליה במשקל, השומן נספג בדם וגורם לתופעות בריאותיות שליליות כמו שומנים בדם וכולסטרול גבוה.

חזרה לחלק ראשון